در این نوشته به دنبال معرفی ماتریس قدرت-قدمت به عنوان یکی از ابزارهای برنامهریزی سبد کسبوکار هلدینگ هستم. در مقاله «برنامهریزی راهبردی هلدینگ» سطوح مختلف استراتژی را توضیح دادم. آنجا گفتم که طرحریزی راهبردی هلدینگ دو بخش اساسی دارد: برنامهریزی سبد و راهبردهای سرپرستی. هر یک از این دو موضوع را در مقالات جداگانهای توضیح دادم. در مقاله مربوط […]
ادامه مطلب
مهمترین موضوع در طرحریزی راهبردی هلدینگها، طراحی راهبردهای سبد هلدینگ است و در این راستا ابزارهای برنامهریزی سبد اهمیت فراوانی دارد.
ادامه مطلب
در عمل به تعداد سازمانهای مادر، ساختارهای مادری وجود دارد. با این حال مدلهای پایه معینی وجود دارند که میتوان از آنها برای طراحی ساختار سازمانی شرکتهای هلدینگ کمک گرفت.
ادامه مطلب
در این مقاله به دنبال معرفی ۸ اصل کلیدی از اصول حاکمیت شرکتی هستم. اصولی که در این مقاله ارائه میشود، برگرفته از پیشنهادات میزگرد کسبوکار آمریکا (Business Roundtable) است.
ادامه مطلب
در مقاله «تاریخچه هلدینگ» به بررسی خاستگاه شکلگیری شرکتهای هلدینگ پرداختم و در مقاله «چرا هلدینگ» به این سؤال که چرا شرکتهای هلدینگ شکل میگیرند پاسخ دادم. در این مقاله به دنبال پاسخ به این سؤال هستم که اساساً وظایف شرکت هلدینگ چیست؟ پس با من همراه باشید.
ادامه مطلب