اینجا میخواهم ماتریس GE را به عنوان یکی از ابزارهای برنامهریزی سبد کسبوکار معرفی کنم. به این ماتریس، شبکه برنامهریزی هم میگویند. ماتریس GE یکی از پرکاربردترین ابزار برنامهریزی استراتژیک برای شرکت مادر است که در آن برخی از اشکالات ماتریس BCG رفع شده است.
ادامه مطلبدر این نوشته به دنبال معرفی مدل ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک یا SPACE (Strategic Position and Action Evaluation) به عنوان یکی از ابزارهای برنامهریزی سبد کسبوکار هلدینگ هستم. در مقاله «برنامهریزی راهبردی هلدینگ» سطوح مختلف استراتژی را توضیح دادم. آنجا گفتم که طرحریزی راهبردی هلدینگ دو بخش اساسی دارد: برنامهریزی سبد و راهبردهای سرپرستی. هر یک از […]
ادامه مطلبدر این نوشته به دنبال معرفی ماتریس قدرت-قدمت به عنوان یکی از ابزارهای برنامهریزی سبد کسبوکار هلدینگ هستم. در مقاله «برنامهریزی راهبردی هلدینگ» سطوح مختلف استراتژی را توضیح دادم. آنجا گفتم که طرحریزی راهبردی هلدینگ دو بخش اساسی دارد: برنامهریزی سبد و راهبردهای سرپرستی. هر یک از این دو موضوع را در مقالات جداگانهای توضیح دادم. در مقاله مربوط […]
ادامه مطلبمهمترین موضوع در طرحریزی راهبردی هلدینگها، طراحی راهبردهای سبد هلدینگ است و در این راستا ابزارهای برنامهریزی سبد اهمیت فراوانی دارد.
ادامه مطلبدر عمل به تعداد سازمانهای مادر، ساختارهای مادری وجود دارد. با این حال مدلهای پایه معینی وجود دارند که میتوان از آنها برای طراحی ساختار سازمانی شرکتهای هلدینگ کمک گرفت.
ادامه مطلب